reklama

Konkurenčný boj? Keď nie ja, tak NIKTO!!!

Konkurencia v Nitre? Vnímam to už dlhšie, ale dnes ma to zlomilo a rozhodol som sa dať to von. Konkurenčný boj v Nitre už niekedy naberá ako keby štvrtú dimenziu. Keď nie ja, tak NIKTO!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Na jednu stranu sa veľmi teším, že Nitra dokázala vyrovnať semifinále extraligy so Zvolenom. Veril som a fandil som.Na druhú stranu sa však už dlhšie hanbím ako sa v Nitre darí klientelizmu a korupcii, ale o tom zrejme napíšem inokedy.

Vnímal som to už dlhšie, ale dnes ma to zlomilo a rozhodol som sa "dať to von". Keď je to treba konkurenčný boj v Nitre naberá ako keby štvrtú dimenziu. Samozrejme, že aj inde funguje konkurenčný boj a myslím si, že pokiaľ je konkurencia zdravá, môže z nej najviac vyťažiť klient. Zažil som toho v konkurenčnom boji už pomerne dosť. Od losovania víťaza mikrovlnky na domových schôdzach, cez šírenie správ o krachujúcej spoločosti až po stiahnuté logo z webovej stránky a vyrobený leták s ponukou, že v prípade výberu našej spoločnosti poskytneme každému bytu 200 EUR na letnú dovolenku. Áno, s tým už som bol aj na polícií. Bezvýsledne. Ale nad tým, čo sa udialo za posledné dva týždne sa mi rozum pozastavuje. Naša firma sa zaoberá zatepľovaním a obnovou bytových domov. Okrem iných zákaziek sa momentálne uchádzame aj o jeden výškový dom na najväčšom nitrianskom sídlisku. Na schôdzi si vlastníci bytov zvolili pracovnú skupinu. Tá mala za úlohu vybrať firmy, ktoré sa zapoja do súťaže a predložia cenové ponuky. Pracovná skupina vybrala okrem našej ešte dve spoločnosti. Obyvatelia sa nechceli nechať ovplyvňovať správcom a chceli si výber zhotoviteľa urobiť sami. A tu začal konkurenčný boj. Paradoxom ale je, že ho rozdúchala spoločnosť, ktorú sa pracovná skupina rozhodla nezaradiť do súťaže. Rozhodli sa tak kvôli, nazvem to "dlhodobo budovanému zlému menu" tejto firmy. Prvý krok bol, že obyvatelia dostali do schránok list, ktorý bol podpísaný iba ako "Váš sused" so zavádzajúcimi a nepravdivými informáciami o troch vybraných spoločnostiach. To že tam boli nezmysli, sme veľmi jednoducho vedeli dokázať a vyvrátiť. Boli tam však aj obvinenia na pracovnú skupinu, ako sú "motivovaní" a chcú urobiť podvod za státisíce na svojich susedoch a plánujú vybrať spoločnosť, ktorá všetky zákazky získava iba za prehnané ceny. A v podstate anonym dosiahol čo chcel. Do súťaže boli dodatočne po "odporúčaní" správcu doplnené ďalšie tri spoločnosti. Pracovná skupina za účelom vysvetlenia obvinení zvolala celý dom s jednoduchou výzvou: "Ak nám nedôverujete a niekto pochybuje o našej nezaujatosti - odstúpime."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Medzi tri doplnené firmy sa ale nedostala tá "najznámejšia", ktorej jasné NIE povedali vlastníci. Napriek tomu táto firma našla vlastníka bytu od ktorého získali splnomocnenie na jeho zastupovanie na domových schôdzach za účelom pobúrenia a zavádzania ľudí nepravdivými informáciami a hlavne zrušenia celej súťaže keď už sa tam oni nemohli zapojiť (nechcem polemizovať nad tým, ako toto splnomocnenie získali). Pracovná skupina ale dostala dôveru aj naďalej pokračovať vo svojej činnosti a pristúpilo sa k otvoreniu obálok s cenovými ponukami. Boli sme najlacnejší. A myslím si, že aj čo sa týka referencií sme boli v očiach komisie pomerne vysoko (to je môj názor). Napriek tomu sa členovia pracovnej skupiny rozhodli, že zvolajú domovú schôdzu aby oboznámili ostatných vlastníkov so zistenými cenami a dali zástupcom firiem priestor sa odprezentovať. Nakoľko sa ale na schôdzi vlastníkov opäť objavil tento splnomocnenec, ktorý chcel opäť "chrániť" ostatných vlastníkov (aj proti ich vôli). Tento krát sa pokúšal zvrátiť súťaž poukazovaním na nedôsledne spracovaný projekt. Samozrejme nepoľavil ani pri spochybňovaní ostatných firiem so špecializáciou na našu spoločnosť, keďže sme mali najnižšiu cenu a sme veľký favorit na získanie tejto zákazky. Jeho argumenty boli vždy iba vo všeobecnej rovine a žiaden argument proti nám a ani proti projektu konkrétne nepomenoval. Nakoniec svoje pôsobenie na schôdzi ale zaklincoval. Keď už zrejme naozaj nemal čo povedať vytiahol na mňa osobnú vec a tou bolo, že aké mám ja vlastne vzdelanie a či vôbec mám stavebné vzdelanie, keďže mám titul pred menom Mgr. a uchádzam sa o takúto veľkú stavebnú zákazku. Čo k tomu dodať, topiaci sa iba slamky chytá? Čo skutočne môže vlastníka zaujímať pri výbere realizátora zateplenia jeho domu? Odpovedal som mu, že obyvateľom je zrejme jedno, aké mám vzdelanie, či mám vychodenú pomocnú školu, alebo neukončenú osobitnú. Záleží im na tom, aby práce netrvali dlho, nebol počas realizácie na stavbe neporiadok, práce boli zrealizované v požadovanej kvalite s kvalitnými materiálmi, nie len lacnými náhradami a po ukončení prác boli vlastníci s výsledkom spokojní. Ale to on zrejme nevedel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto nie je prvá zákazka, kde táto spoločnosť používa nekalé praktiky a ani posledná. Bohužiaľ to nie je jediný prípad špinavého konkurenčného boja v Nitre a krivdil by som tejto firme, keby som ich označil ako jediných takých. Dokedy to tu ale bude takto fungovať a kam až môže zájsť konkurenčný boj? Poškrabané alebo podpálené autá, rozbité sklá či ešte niečo viac? Anonymi v schránkach tu už boli...

 Aspoň že sme v tom Zvolene vyhrali a vynútili si rozhodujúci zápas. Pome Nitra!!!

P.S.: Mám pedagogickú fakultu a stavebnú priemyslovku ukončenú maturitou, kde som prospel veľmi dobre... 

Tomáš Hrnčár

Tomáš Hrnčár

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Čítanie blogov ešte nikoho nezabilo! Ale na čo riskovať? Tak neriskuj, hádam prežiješ... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu